Kotler, Philip, 1931-

著者名典拠詳細を表示

著者の属性 個人
一般注記 His Marketing management, 1967
Osnovy marketinga, 1994: t.p. (Filip Kotler)
Chong su Ya Zhou, 2001: t.p. (Felipu Ketele) pref. (Philip Kotler)
Marketing, an Asian perspective, c2006: t.p. (Philip Kotler) p. v (S.C. Johnson & Son distinguished prof. of Intl. Marketing, Kellogg Grad. Sch. of Mgmt., Northwestern Univ.; Ph.D. in econ., M.I.T.)
b. May 27, 1931
His Marketing managmenet, 5th ed., c1984: t.p. (Philip Kotler)
His Strategic marketing for nonprofit organizations, 3rd ed., c1987: t.p.(Philip Kotler), Northwestern Univ.
EDSRC:経営者に贈る5つの質問 / P.F.ドラッカー著 ; ジム・コリンズ [ほか] 特別寄稿 ; 上田惇生訳(ダイヤモンド社, 2009.2)よりSFを追加
EDSRC:地域のマーケティング / P.コトラー, D.H.ハイダー, I.レイン著 ; 前田正子, 千野博, 井関俊幸訳(東洋経済新報社, 1996.10)
EDSRC:Social marketing : behavior change for social good / Nancy R. Lee, Philip Kotler(SAGE, c2020): t.p. (Philip Kotler) p. xxii (S.C. Johnson & Son Distinguished Professor of International Marketing, Kellogg School of Management, Northwestern Univ.)
生没年等 1931
から見よ参照 コトラー, フィリップ<コトラー, フィリップ>
コトラー, P.<コトラー, P.>
コード類 典拠ID=5010018217  NCID=DA00233712
1 コトラーのH2Hマーケティング : 「人間中心マーケティング」の理論と実践 / フィリップ・コトラー, ヴァルデマール・ファルチ, ウーヴェ・シュポンホルツ著 ; 石丸由紀, 大坂裕子訳 東京 : KADOKAWA , 2021.9
2 ソーシャルマーケティング : 行動変容の科学とアート : 健康、安全、環境保護、省資源分野等への応用の最前線 / ナンシー R.リー, フィリップ コトラー著 ; 木原雅子 [ほか] 訳 東京 : メディカル・サイエンス・インターナショナル , 2021.6
3 コトラーのリテール4.0 : デジタルトランスフォーメーション時代の10の法則 / フィリップ・コトラー, ジュゼッペ・スティリアーノ著 ; 高沢亜砂代訳 東京 : 朝日新聞出版 , 2020.4
4 Social marketing : behavior change for social good / Nancy R. Lee, Philip Kotler : pbk. - 6th ed. - Los Angeles : SAGE , c2020
5 Social marketing : behavior change for social good / Nancy R. Lee, Philip Kotler : pbk. - 6th ed., international student ed. - London : SAGE , c2020
6 コトラーのソーシャル・マーケティング : 地球環境を守るために / フィリップ・コトラー [ほか] 著 京都 : ミネルヴァ書房 , 2019.10
7 コトラー競争力を高めるマーケティング : 「デジタル消費者」の時代、アジアから世界へ! / フィリップ・コトラー, ヘルマワン・カルタジャヤ, ホイ・デンフアン著 ; 山形浩生訳 東京 : 丸善出版 , 2018.7
8 コトラーの「予測不能時代」のマネジメント / フィリップ・コトラー, ジョン・A・キャスリオーネ著 ; 齋藤慎子訳 東京 : 東洋経済新報社 , 2018.3
9 Principles of marketing / Philip Kotler, Gary Armstrong 17th ed. - New York : Pearson , c2018
10 コトラーのマーケティング4.0 : スマートフォン時代の究極法則 / フィリップ・コトラー, ヘルマワン・カルタジャヤ, イワン・セティアワン著 ; 藤井清美訳 東京 : 朝日新聞出版 , 2017.8
11 コトラー : マーケティングの未来と日本 : 時代に先回りする戦略をどう創るか / フィリップ・コトラー著 ; 大野和基訳 東京 : KADOKAWA , 2017.3
12 Marketing 4.0 : moving from traditional to digital / Philip Kotler, Hermawan Kartajaya, Iwan Setiawan : cloth. - Hoboken, N.J. : Wiley , c2017
13 マーケティングのすゝめ : 21世紀のマーケティングとイノベーション / フィリップ・コトラー, 高岡浩三著 東京 : 中央公論新社 , 2016.10
14 Social marketing : changing behaviors for good / Nancy R. Lee, Philip Kotler 5th ed. - Los Angeles : SAGE , c2016
15 A framework for marketing management / Philip Kotler, Kevin Lane Keller 6th ed. - Boston ; Tokyo : Pearson Education , c2016
16 Marketing management / Philip Kotler, Kevin Lane Keller 15 [th ed.]. - Boston ; Tokyo : Pearson , c2016
17 Principles of marketing / Philip Kotler, Gary Armstrong 16e. - Boston : Pearson , c2016
18 Confronting capitalism : real solutions for a troubled economic system / Philip Kotler : hardcover. - New York : American Management Association , c2015
19 グッドワークス! / フィリップ・コトラー, デビッド・ヘッセキエル, ナンシー・リー著 ; ハーバード社会起業大会スタディプログラム研究会訳 東京 : 東洋経済新報社 , 2014.9
20 マーケティングと共に : フィリップ・コトラー自伝 / フィリップ・コトラー著 ; 田中陽, 土方奈美訳 東京 : 日本経済新聞出版社 , 2014.8
21 コトラー&ケラーのマーケティング・マネジメント / フィリップ・コトラー, ケビン・レーン・ケラー著 ; 月谷真紀訳 東京 : 丸善出版 , 2014.4
22 コトラー&ケラーのマーケティング・マネジメント / フィリップ・コトラー, ケビン・レーン・ケラー著 ; 月谷真紀訳 基本編. - 東京 : 丸善出版 , 2014.4
23 コトラーのマーケティング入門 / フィリップ・コトラー, ゲイリー・アームストロング著 ; 月谷真紀訳 東京 : 丸善出版 , 2014.3
24 コトラー、アームストロング、恩藏のマーケティング原理 / フィリップ・コトラー, ゲイリー・アームストロング, 恩藏直人著 東京 : 丸善出版 , 2014.3
25 Principles of marketing / Philip Kotler, Gary Armstrong 15th ed. - Upper Saddle River, N.J. : Pearson , c2014
26 Handbook of strategic e-business management / Francisco J. Martínez-López, editor ; [forewords by Philip Kotler, Arch G. Woodside and Peter J. LaPlaca] Heidelberg : Springer , c2014
27 Marketing for hospitality and tourism / Philip R. Kotler, John T. Bowen and James Makens 6th ed., Pearson new international ed. - Harlow, Essex : Pearson , c2014
28 Winning global markets : how businesses invest and prosper in the world's high-growth cities / Philip and Milton Kotler : cloth. - Hoboken, N.J. : Wiley , c2014
29 コトラー8つの成長戦略 : 低成長時代に勝ち残る戦略的マーケティング / フィリップ・コトラー, ミルトン・コトラー著 ; 嶋口充輝, 竹村正明監訳 津 : 碩学舎. - 東京 : 中央経済社 (発売) , 2013.5
30 Marketing : an introduction / Gary Armstrong, Philip Kotler 11th ed., global ed. - Boston ; Tokyo : Pearson , c2013
31 Marketing management / Philip Kotler, Kevin Lane Keller 14th ed. - Boston ; Tokyo : Prentice Hall , c2012
32 Principles of marketing / Philip Kotler, Gary Armstrong 14th ed. - Upper Saddle River, N.J. ; Tokyo : Pearson Prentice Hall , c2012
33 A framework for marketing management / Philip Kotler, Kevin Lane Keller 5th ed. - Boston ; Tokyo : Prentice Hall , c2012
34 Marketing management / Philip Kotler, Kevin Lane Keller : pbk. - 14th ed., global ed. - Boston : Pearson Education , c2012
35 Marketing theory and orientations / volume editor, Ravi S. Achrol ; contributors, John C. Narver ... [et al.] Los Angeles : SAGE , 2012
36 Analytical marketing / volume editor, Robert C. Blattberg ; contributors, Anne Coughlan, Lakshman Krishnamurthi, Andris A. Zoltners Los Angeles : SAGE , 2012
37 Creating and managing the product mix / volume editor, Venkatesh Shankar ; contributors, Barry L. Bayus, Satish Jayachandran, Rajan Varadarajan Los Angeles : SAGE , 2012
38 Improving the role and practice of marketing / volume editor, Tim Ambler ; contributors, Patrick Barwise, Hugh Davidson, Winston Fletcher Los Angeles : SAGE , 2012
39 Strategic marketing / volume editors, Glen Urban ... [et al.] ; contributors, John Roberts ... [et al.] Los Angeles : SAGE , 2012
40 Globalization and international marketing competition / volume editors, Michael R. Czinkota, Charles J. Skuba ; contributors, Michael R. Czinkota ... [et al.] Los Angeles : SAGE , 2012
41 Marketing in the new economy / volume editor, Patrick J. Duparcq ; contributors, Patrick J. Duparcq ... [et al.] Los Angeles : SAGE , 2012
42 Broadening the concept and applications of marketing / volume editor, William L. Wilkie ; contributors, Alan R. Andreasen, Sidney J. Levy, Gerald Zaltman Los Angeles : SAGE , 2012
43 The social and ethical side of marketing / volume editor, Paul N. Bloom ; contributors, Sonya A. Grier, Patrick E. Murphy, Kash Rangan Los Angeles : SAGE , 2012
44 コトラーのイノベーション・マーケティング / フェルナンド・トリアス・デ・ベス, フィリップ・コトラー著 ; 櫻井祐子訳 [東京] : 翔泳社 , 2011.9
45 スペンド・シフト : <希望>をもたらす消費 / ジョン・ガーズマ, マイケル・ダントニオ著 ; 有賀裕子訳 東京 : プレジデント社 , 2011.7
46 Marketing : an introduction / Gary Armstrong, Philip Kotler 10th ed., global ed. - Boston, Mass. ; Tokyo : Pearson , c2011
47 Winning at innovation : the A-to-F model / Fernando Trías de Bes & Philip Kotler Basingstoke : Palgrave Macmillan , 2011
48 Marketing : an introduction / Gary Armstrong, Philip Kotler 10th ed. - Boston : Prentice Hall , c2011
49 Social marketing : influencing behaviors for good / Nancy R. Lee, Philip Kotler : pbk. - 4th ed. - Thousand Oaks, Calif. : SAGE , c2011
50 コトラーのマーケティング3.0 : ソーシャル・メディア時代の新法則 / フィリップ・コトラー, ヘルマワン・カルタジャヤ, イワン・セティアワン著 ; 藤井清美訳 東京 : 朝日新聞出版 , 2010.9
51 ソーシャル・マーケティング : 貧困に克つ7つの視点と10の戦略的取り組み / フィリップ・コトラー, ナンシー・R・リー著 東京 : 丸善 , 2010.1
52 Principles of marketing / Philip Kotler, Gary Armstrong 13th ed., global ed. - Upper Saddle River, N.J. ; Tokyo : Pearson , c2010
53 Marketing for hospitality and tourism / Philip Kotler, John T. Bowen, James C. Makens : casebound. - 5th ed. - Upper Saddle River, N.J. ; Tokyo : Prentice Hall , c2010
54 Marketing 3.0 : from products to customers to the human spirit / Philip Kotler, Hermawan Kartajaya, Iwan Setiawan Hoboken, N.J. : Wiley , c2010
55 Ingredient branding : making the invisible visible / Philip Kotler, Waldemar Pfoertsch Berlin : Springer , c2010
56 カオティクス / フィリップ・コトラー, ジョン・A・キャスリオーネ [著] ; 齋藤慎子訳 東京 : 東洋経済新報社 , 2009.9
57 経営者に贈る5つの質問 / P.F.ドラッカー著 ; ジム・コリンズ [ほか] 特別寄稿 ; 上田惇生訳 東京 : ダイヤモンド社 , 2009.2
58 Marketing management / Philip Kotler, Kevin Lane Keller 13th ed. - Upper Saddle River, N.J. : Pearson Prentice Hall , c2009
59 コトラー&ケラーのマーケティング・マネジメント / フィリップ・コトラー, ケビン・レーン・ケラー著 ; 月谷真紀訳 基本編. - 東京 : ピアソン・エデュケーション , 2008.12
60 コトラー&ケラーのマーケティング・マネジメント / フィリップ・コトラー, ケビン・レーン・ケラー著 ; 月谷真紀訳 東京 : ピアソン・エデュケーション , 2008.4
61 Strategic marketing for nonprofit organizations / Alan R. Andreasen, Philip Kotler 7th ed. - Upper Saddle River, N.J. : Pearson/Prentice Hall , c2008
62 社会が変わるマーケティング : 民間企業の知恵を公共サービスに活かす / フィリップ・コトラー , ナンシー・リー著 ; スカイライトコンサルティング訳 東京 : 英治出版 , 2007.9
63 ASEANマーケティング : 成功企業の地域戦略とグローバル価値創造 / フィリップ・コトラー, ヘルマワン・カルタジャヤ, ホイ・デンフアン著 ; 山田郁夫訳 東京 : マグロウヒル・エデュケーション. - 東京 : 日本出版貿易 (発売) , 2007.9
64 社会的責任のマーケティング : 「事業の成功」と「CSR」を両立する / フィリップ・コトラー, ナンシー・リー[著] ; 早稲田大学大学院恩蔵研究室訳 東京 : 東洋経済新報社 , 2007.8
65 A framework for marketing management / Philip Kotler, Kevin Lane Keller 3rd ed., international ed. - Upper Saddle River, N.J. : Pearson/Prentice Hall , c2007
66 Marketing in the public sector : a roadmap for improved performance / Philip Kotler, Nancy Lee : hard. - Upper Saddle River, N.J. : Wharton School Pub. , c2007
67 ミュージアム・マーケティング / フィリップ・コトラー, ニール・コトラー著 ; 井関利明, 石田和晴訳 東京 : 第一法規出版 , 2006.4
68 Marketing management / Philip Kotler, Kevin Lane Keller 12th ed. - Upper Saddle River, N.J. : Pearson Prentice Hall , c2006
69 B2B brand management / Philip Kotler, Waldemar Pfoertsch ; with the cooperation of Ines Michi Berlin : Springer , c2006
70 The elusive fan : reinventing sports in a crowded marketplace / Irving Rein, Philip Kotler, Ben Shields New York : McGraw-Hill , c2006
71 Principles of marketing / Philip Kotler, Gary Armstrong 11th ed. - Upper Saddle River, N.J. : Pearson/Prentice Hall , c2006
72 非営利組織のマーケティング戦略 / フィリップ・コトラー, アラン・R・アンドリーセン著 第6版. - 東京 : 第一法規 , 2005.6
73 マーケティング10の大罪 / フィリップ・コトラー[著] ; 恩蔵直人監修 ; 大川修二訳 東京 : 東洋経済新報社 , 2005.2
74 Principles of marketing : an Asian perspective / Philip Kotler ... [et al.] Singapore : Pearson/Prentice Hall , 2005
75 Corporate social responsibility : doing the most good for your company and your cause / Philip Kotler and Nancy Lee : cloth. - Hoboken, N.J. : Wiley , c2005
76 市場戦略論 / フィリップ・コトラー著 ; Diamondハーバード・ビジネス・レビュー編集部訳 東京 : ダイヤモンド社 , 2004.11
77 コトラーのマーケティング講義 : 基本コンセプト300 / フィリップ・コトラー著 ; 有賀裕子訳 東京 : ダイヤモンド社 , 2004.10
78 コトラーのマーケティング思考法 / フィリップ・コトラー, フェルナンド・トリアス・デ・ベス著 ; 大川修二訳 東京 : 東洋経済新報社 , 2004.5
79 Ten deadly marketing sins : signs and solutions / Philip Kotler Hoboken : J. Wiley , c2004
80 コトラーのホスピタリティ&ツーリズム・マーケティング / フィリップ・コトラー[ほか]著 : 白井義男監修 : 平林祥訳 第3版. - 東京 : ピアソン・エデュケーション , 2003.12
81 コトラーのマーケティング・コンセプト / フィリップ・コトラー著 ; 恩藏直人監訳 ; 大川修二訳 東京 : 東洋経済新報社 , 2003.5
82 マーケティング原理第9版 : 基礎理論から実践戦略まで / フィリップ・コトラー, ゲイリー・アームストロング著 東京 : ダイヤモンド社 , 2003.3
83 Marketing management / Philip Kotler 11th ed. - Upper Saddle River, NJ : Prentice Hall , c2003
84 Marketing management : an Asian perspective / Philip Kotler ... [et al.] : pbk. - 3rd ed. - Singapore : Prentice Hall , 2003
85 Strategic marketing for nonprofit organizations / Alan R. Andreasen, Philip Kotler International ed.. - 6th ed. - Upper Saddle River, N.J. : Prentice Hall , c2003
86 Marketing insights from A to Z : 80 concepts every manager needs to know / Philip Kotler Hoboken, N.J. : J. Wiley & Sons , c2003
87 コトラーのプロフェショナル・サービス・マーケティング / フィリップ・コトラー, トーマス・ヘイズ, ポール・ブルーム著 ; 平林祥訳 東京 : ピアソン・エデュケーション , 2002.12
88 コトラーのマーケティング・マネジメント / フィリップ・コトラー著 ; 恩蔵直人監修 ; 月谷真紀訳 基本編. - 東京 : ピアソン・エデュケーション , 2002.10
89 コトラー 新・マーケティング原論 / フィリップ・コトラー, ディパック・ジェイン, スヴィート・マイアシンシー著 ; 恩蔵直人解説 ; 有賀裕子訳 [東京] : 翔泳社 , 2002.7
90 Marketing moves : a new approach to profits, growth, and renewal / Philip Kotler, Dipak C. Jain, Suvit Maesincee Boston, Mass. : Harvard Business School Press , c2002
91 コトラーのマーケティング・マネジメント : ミレニアム版 / フィリップ・コトラー著 ; 恩藏直人監修 ; 月谷真紀訳 東京 : ピアソン・エデュケーション , 2001.11
92 Principles of marketing / Philip Kotler ... [et al.] 3rd European ed. - Harlow ; Tokyo : Financial Times Prentice Hall , 2001
93 コトラーの戦略的マーケティング : いかに市場を創造し、攻略し、支配するか / フィリップ・コトラー著 ; 木村達也訳 東京 : ダイヤモンド社 , 2000.2
94 Marketing management / Philip Kotler Millennium ed. - Upper Saddle River, N.J. : Prentice Hall , c2000
95 Marketing : an introduction / Gary Armstrong, Philip Kotler 5th ed. - Upper Saddle River, N.J. : Prentice Hall , c2000
96 コトラーのマーケティング入門 / フィリップ・コトラー, ゲイリー・アームストロング著 ; 月谷真紀訳 東京 : トッパン , 1999.11
97 Kotler on marketing : how to create, win, and dominate markets / Philip Kotler New York : Free Press , c1999
98 Marketing for hospitality and tourism / Philip Kotler, John Bowen, James Makens : hbk,: pbk. - 2nd ed. - Upper Saddle River, N.J. : Prentice Hall , c1999
99 Principles of marketing / Philip Kotler, Gary Armstrong : hbk,: pbk. - 8th ed. - Upper Saddle River, N.J. : Prentice Hall , c1999 [sic]
100 Museum strategy and marketing : designing missions, building audiences, generating revenue and resources / Neil Kotler and Philip Kotler San Francisco, Calif. : Jossey-Bass Publishers , c1998
101 Marketing management : analysis, planning, implementation, and control / Philip Kotler 9th ed. - Upper Saddle River, N.J. : Prentice Hall , c1997
102 Marketing : an introduction / Philip Kotler, Gary Armstrong 4th ed. - Upper Saddle River, N.J. : Prentice Hall , c1997
103 The marketing of nations : a strategic approach to building national wealth / Philip Kotler, Somkid Jatusripitak, Suvit Maesincee New York : Free Press , c1997
104 地域のマーケティング / P.コトラー, D.H.ハイダー, I.レイン著 ; 前田正子[ほか]訳 東京 : 東洋経済新報社 , 1996.10
105 マーケティング・マネジメント : 持続的成長の開発と戦略展開 : コトラー / フィリップ・コトラー著 ; 小坂恕, 疋田聰, 三村優美子訳 第7版. - 東京 : プレジデント社 , 1996.5
106 Principles of marketing / Philip Kotler, Gary Armstrong 7th ed. - Englewood Cliffs, N.J. : Prentice Hall , c1996
107 Strategic marketing for nonprofit organizations / Philip Kotler, Alan R. Andreasen 5th ed. - Upper Saddle River, N.J. : Prentice Hall , c1996
108 Principles of marketing / Philip Kotler, Gary Armstrong : pbk. - 7th ed. - Englewood Cliffs, N.J. : Prentice Hall International , c1996
109 Marketing management : an Asian perspective / Philip Kotler ... [et al.] Singapore : Prentice Hall , 1996
110 マーケティング原理 : 戦略的行動の基本と実践 / フィリップ・コトラー, ゲイリー・アームストロング著 ; 和田充夫, 青井倫一訳 新版. - 東京 : ダイヤモンド社 , 1995.3
111 ソーシャル・マーケティング : 行動変革のための戦略 / フィリップ・コトラー, エデュアルド・L・ロベルト著 ; 井関利明監訳 東京 : ダイヤモンド社 , 1995.2
112 Principles of marketing / Philip Kotler, Gary Armstrong 6th ed. - Englewood Cliffs, N.J. : Prentice Hall , c1994
113 Marketing management : analysis, planning, implementation, and control / Philip Kotler 8th ed. - Upper Saddle River, N.J. : Prentice-Hall , c1994
114 Marketing places : attracting investment, industry, and tourism to cities, states, and nations / Philip Kotler, Donald H. Haider, Irving Rein New York : Free Press. - Toronto : Maxwell Macmillan Canada. - New York : Maxwell Macmillan International , c1993
115 Marketing : an introduction / Philip Kotler, Gary Armstrong 3rd ed. - Englewood Cliffs, N.J. : Prentice-Hall , c1993
116 Marketing models / Gary L. Lilien, Philip Kotler, K. Sridhhar Moorthy Englewood Cliffs, N.J. : Prentice-Hall , c1992
117 非営利組織のマーケティング戦略 : 自治体・大学・病院・公共機関のための新しい変化対応パラダイム / フィリップ・コトラー[著] ; 井関利明監訳 東京 : 第一法規出版 , 1991.9
118 ニューコンペティション : 日米マーケティング戦略比較 / フィリップ・コトラー [ほか] 著 ; 増岡信男訳 東京 : 東急エ-ジェンシ-出版事業部 , 1991.7
119 Strategic marketing for nonprofit organizations / Philip Kotler, Alan R. Andreasen 4th ed. - Englewood Cliffs, N.J. : Prentice-Hall , c1991
120 Marketing management : analysis, planning, implementation, and control / Philip Kotler : pbk. - 7th ed. - Englewood Cliffs, N.J. : Prentice-Hall , c1991
121 Marketing : an introduction / Philip Kotler, Gary Armstrong. 2nd ed.. - Englewood Cliffs, N.J. : Prentice-Hall , c1990.
122 マーケティング・エッセンシャルズ / フィリップ・コトラー[著] ; 宮澤永光, 十合晄, 浦郷義郎共訳 東京 : 東海大学出版会 , 1986.5
123 The new competition / Philip Kotler, Liam Fahey, Somkid Jatusripitak : U.S. - Englewood Cliffs, N.J. ; London : Prentice-Hall , c1986
124 Principles of marketing / Philip Kotler 3rd ed. - Englewood Cliffs, N.J. : Prentice-Hall , c1986
125 マーケティング原理 : 戦略的アプローチ / フィリップ・コトラー著 ; 村田昭治監修 ; 和田充夫,上原征彦訳 東京 : ダイヤモンド社 , 1983.5
126 マーケティング・マネジメント : 競争的戦略時代の発想と展開 / フィリップ・コトラー著 ; 小坂恕,疋田聰,三村優美子訳 ; 村田昭治監修 東京 : プレジデント社 , 1983.3
127 マーケティング : 管理と戦略 / Philip Kotler,Keith K.Cox編 ; 小島健司[ほか]共訳 東京 : 丸善 , 1982.9
128 マーケティング・マネジメント : 機会分析と製品戦略 / フィリップ・コトラー著 ; 稲川和男[ほか]共訳 [正],続. - 東京 : 東海大学出版会 , 1979.11-1980.11
129 マ-ケティング・マネジメント / P.コトラ-著 ; 野々口格三 [ほか] 訳 上,下. - 東京 : 鹿島研究所出版会 , 1971.3-1972.8
130 The Prentice-Hall series in marketing Englewood Cliffs, N.J. : Prentice-Hall
131 The Prentice-Hall international series in marketing London : Prentice-Hall International